Wiadomości z Pyskowic

Zobacz, jakie kroki są dziś niezbędne w skutecznym pozycjonowaniu stron

  • Dodano: 2022-09-13 15:00, aktualizacja: 2023-05-25 14:58

W 2022 roku recepta na powodzenie w internetowej sprzedaży nie różni się zbytnio od tej, którą zastosowalibyśmy pół roku wcześniej. Postawiono jednak nacisk na kilka ważniejszych elementów całego procesu. W poniższym krótkim artykule z pomocą fachowców prezentujemy najistotniejsze aktualnie kwestie, bez których możemy zapomnieć o intratnych lokatach w rankingu stron. Przekonaj się, co może zaprowadzić Cię na sam szczyt!

Zapewnij swoim użytkownikom pozytywne doświadczenia i awansuj w SERPach

Obecnie SEO techniczne, a więc specjalistyczna optymalizacja strony pod kątem wymogów wyszukiwarek, po prostu musi iść w parze z dobrym zaprojektowaniem całości szablonu. Chodzi przede wszystkim o taki design, który odpowiadał będzie intencjom użytkowników. Wszystko na stronie musi być funkcjonalne, wygodne w użyciu i intuicyjne. Do tego liczy się również bezpieczeństwo przeglądania i wydajność działania witryny”.

Jak widzimy w powyższej wypowiedzi, profesjonaliści już od dawna wiedzą, że gigant z Moutain View patrzy przychylnym okiem na web design zapewniający komfort i użyteczność. Właśnie z tego tytułu Google wprowadziło kolejny szereg czynników wpływających na ranking a przy tym bezpośrednio związanych z zadowoleniem użytkownika. Core Web Vitals, bo tak nazywa się zbiór owych faktorów, mają za zadanie mierzyć kluczowe dla pozytywnych wrażeń internauty aspekty. LCP, FID i CLS badają odpowiednio szybkość ładowania się szablonu, tempo jego odpowiedzi na działania użytkownika a także poziom stabilności wizualnej. Wszystkie powyższe kwestie mają na ogół za zadanie rozwiązać specjaliści UX, którzy obok przyjaznego designu dbają również o jak najlepsze wyniki w zakresie funkcjonalności.

Dostosuj się do nowej ery wyszukiwań głosowych

Ponieważ z każdym rokiem i miesiącem przybywa osób, które przekonały się do korzystania z Voice Search, nie możemy pominąć tego zagadnienia i jego wpływu na pozycjonowanie i SEO. Każdego dnia tysiące internautów zaczyna zapytanie od słów „OK, Google”, „Alexa” oraz „Hey, Siri” – asystenci w postaci sztucznej inteligencji od Google, Amazon i Apple nieustannie radzą sobie z różnego rodzaju problemami i na podstawie zapytań tworzą nowe rankingi stron w danych branżach.

Z perspektywy profesjonalistów dbających o pozycje w wyszukiwarce, takich jak AFTERWEB, wyszukiwanie głosowe zmienia jednak wiele w samym procesie optymalizacji. Przede wszystkim dziś należy się dostosować do znacznie dłuższych fraz kluczowych, bo jak powszechnie wiadomo, hasła mówione są o wiele obszerniejsze i nierzadko bardziej kolokwialne. Wymusza to często pozycjonowanie stron na zupełnie inne frazy niż dotąd. Kiedy jednak spojrzymy w przyszłość, w której majaczą już takie pomysły jak głosowe zakupy, zobaczymy, że zdecydowanie warto dopasować się do tego ciekawego trendu. Dodatkowym pomysłem do uzupełnienia naszej strategii jest pozycjonowanie lokalnie na konkretnie miasta. Strategia ta obejmuje pozycjonowanie strony na frazy związane z konkretną lokalizacją np. Pozycjonowanie stron na miasto Łódź.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Pyskowice.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.