Wiadomości z Pyskowic

Opakowanie jako oryginalna reklama

  • Dodano: 2020-11-26 11:45

Zapewne nie raz zastanawiałeś się jak skutecznie zareklamować swoją markę, by zwiększyć ilość sprzedanych produktów. Tak, budowanie pozycji firmy na rynku internetowym to duże wyzwanie. Konkurencja jest ogromna, więc trudno przyciągnąć czymś uwagę klientów. Ulotki, bandery czy maile mogą już nie wystarczyć. Teraz potrzeba niekonwencjonalnych pomysłów marketingowych, których realizacja nie pochłonie jednak olbrzymich kwot. Jedną z takich metod jest zaprojektowanie opakowania. Sprawdź jak zamienić pudełko w skuteczną reklamę.

Dlaczego opakowanie jest ważne?

Nie każdy przeczyta twoją ulotkę. Większość nie zajrzy do maila reklamowego na poczcie elektronicznej. Niewiele osób zainteresuje się banerem z adresem twojej strony, ponieważ tego typu reklamy są już wszechobecne. Każdy klient otrzyma jednak pudełko z zamówionym towarem. I właśnie tutaj tkwi klucz do sukcesu. Jeśli towar zostanie solidnie zabezpieczony i wysłany w estetycznym opakowaniu, udowodnisz, że oferujesz najwyższy standard usług. Ponadto na pudełku możesz umieścić hasło firmowe lub krótki tekst, dzięki czemu zyskasz gwarancję, że każdy odbiorca je przeczyta i utożsami twoją markę z konkretnym przekazem. Nabywcy zapamiętają twój sklep i przy najbliższej okazji do niego wrócą. Opakowanie to zatem idealny nośnik reklamowy.

Od czego zacząć?

Na początku powinieneś zastanowić się jakiego typu kartonów potrzebujesz. Najważniejszy jest rozmiar i wytrzymałość określona przez ilość warstw tektury, jednak w przypadku firmy nie mniej ważny jest wygląd. Najczęściej towary wysyłane są w kartonach klapowych, ale jeżeli chcesz się wyróżnić powinieneś sięgnąć po pudła fasonowe. Złożysz je bez użycia taśmy klejącej, zajmą niewiele miejsca w magazynie, a przede wszystkim zaprezentują się znacznie lepiej niż tradycyjne. Będą wyglądać jak opakowania premium, co znacznie podniesie status twojej marki. Co więcej, takie kartony dostępne są w różnych rozmiarach, także w tych dostosowanych do skrytek w paczkomatach. Pudełka fasonowe mają uniwersalne zastosowanie i nadają się do wysyłki różnorodnych przedmiotów: ubrań, kosmetyków, drobnych sprzętów elektronicznych i akcesoriów. Jeśli prowadzisz sklep wysyłkowy z plakatami, tapetami, kalendarzami i innymi przedmiotami wykonanymi z papieru, powinieneś wybrać tuby kartonowe okrągłe lub kwadratowe. W tym przypadku zdecydowanie warto postawić na pierwsze z nich, ponieważ będą prezentować się oryginalniej. Ich kształt sprawi, że towar z pewnością nie zostanie przedarty i nie pojawią się na nim żadne uszkodzenia. Takie tuby kartonowe znajdziesz w dobrej cenie na stronie sklepu Kartony24. Właściciele internetowych księgarń i antykwariatów powinni natomiast zaopatrzyć się w specjalne kartony na książki, w które można włożyć nawet kilka sztuk książek o różnych formatach. Wystarczy tylko zabezpieczyć je paskiem taśmy z firmowym nadrukiem.

Spersonalizuj opakowanie

Kiedy wiesz już jakich opakowań potrzebujesz, czas zadbać o estetykę. Zamiast szarych kartonów, wybierz białe, na których umieścisz taśmy z logiem swojej firmy lub hasłem reklamowym. Dla tych, którzy chcą uzyskać jeszcze lepszy efekt, doskonałym wyjściem będzie zamówienie kartonów z nadrukiem. Tutaj możliwości jest wiele. Można zdecydować się na dowolny kolor, tekst lub grafikę. Wystarczy określić co powinno znaleźć się na kartonie, a graficy przygotują niepowtarzalny projekt. Warto skorzystać także z serii opakowań okazjonalnych ze świątecznym nadrukiem np. z Mikołajem lub reniferem. To sprawi, że twoje opakowania wyróżnią się na tle szarych pudełek bez żadnych nadruków.

Postaw na ekologię

Coraz więcej ludzi zaczyna dbać o środowisko. Skoro twoi klienci doceniają ekologiczne rozwiązania, powinieneś docenić je i ty. Już sam karton jest ekologiczny, ale warto pójść o krok dalej. Do wypełnienia pustych przestrzeni zamiast gazet lub pianki użyj więc skropaku ekologicznego wykonanego z materiałów pochodzenia roślinnego. Zwykłą taśmę zamień natomiast na sznurek jutowy. Stosowanie takich akcesoriów także pozwoli ci wyróżnić się na rynku online.

W świecie wszechobecnych reklam coraz trudniej o oryginalność, ale opakowanie może stać się niekonwencjonalnym środkiem marketingowym. Wystarczy tylko zadbać o odpowiedni typ pudełka, nadruk i stosowanie ekologicznych rozwiązań. Takie opakowania przyciągną uwagę klientów i sprawią, że nazwa twojego sklepu na długo zapadnie im w pamięć.

Następna informacja

Komentarze (1)    dodaj komentarz »

  • Nikola

    Dobry pomysł z tymi opakowaniami jako reklama :D Jestem ciekawa co nowego pojawi się na targach remadays pod Warszawą na początku lutego. Jest tam sporo ciekawych gadżetów reklamowych więc jest w czym wybierać :)

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.