Wiadomości z Pyskowic

Dieta wzmacniająca odporność to w nadchodzącym sezonie idealna opcja

  • Dodano: 2022-09-12 08:00, aktualizacja: 2022-09-12 08:13

Kto nie potrzebuje wzmocnienia swojego systemu odpornościowego w czasie globalnej pandemii, wiadomości o coraz to nowych wirusach i zbliżającej się zimie? Łatwo jest kupić w aptece suplementy diety, ale po co faszerować się tabletkami, jeśli te same witaminy i minerały możesz przyswoić wraz z pysznymi potrawami.

Zalety diety wzmacniającej układ immunologiczny

Dieta promuje spożywanie owoców i warzyw, co bez wątpienia jest zdrową alternatywą. Na tej diecie łatwo zrzucić kilka kilogramów, bo nie znajdziesz w jej jadłospisie żywności przetworzonej, słodyczy, cukru czy soli w nadmiernych ilościach, a przy okazji będziesz miał szansę na wzmocnienie swojego układu odpornościowego.

Jaka żywność znajdzie się diecie budującej odporność?

Jagody zawierają rodzaj flawonoidu zwanego antocyjanem, który ma właściwości przeciwutleniające i może pomóc wzmocnić układ odpornościowy. Naukowcy stwierdzili, że osoby, które spożywały pokarmy bogate we flawonoidy, rzadziej zapadały na infekcje górnych dróg oddechowych lub przeziębienie.

Ciemna czekolada zawiera przeciwutleniacz zwany teobrominą, który może pomóc wzmocnić układ odpornościowy poprzez ochronę komórek organizmu przed wolnymi rodnikami. Wolne rodniki mogą uszkadzać komórki organizmu i przyczyniać się do powstawania chorób. Pomimo potencjalnych korzyści, ciemna czekolada zawiera dużo kalorii i tłuszczów nasyconych, dlatego ważne jest, by spożywać ją z umiarem.

Kurkuma to żółta przyprawa, której wiele osób używa do gotowania. Jest też obecna w niektórych alternatywnych lekach. Spożywanie kurkumy może poprawić odporność organizmu. Wynika to z właściwości kurkuminy, związku zawartego w kurkumie.

Tłuste ryby. Łosoś, tuńczyk, sardynki i inne tłuste ryby są bogatym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3. Dugotrwałe przyjmowanie kwasów tłuszczowych omega-3 może zmniejszyć ryzyko wystąpienia reumatoidalnego zapalenia stawów (RZS).

Brokuły to kolejne źródło witaminy C. Zawierają też silne przeciwutleniacze, takie jak sulforafan. Z tych powodów są dobrym wyborem warzyw do regularnego spożywania w celu wspierania zdrowia układu odpornościowego.

Słodkie ziemniaki są bogate w beta karoten - rodzaj przeciwutleniacza, który nadaje skórce ziemniaków pomarańczowy kolor. Beta karoten jest źródłem witaminy A. Pomaga zachować zdrową skórę i może nawet zapewnić ochronę przed uszkodzeniami skóry wywołanymi przez promienie ultrafioletowe (UV). Artykuł powstał dzięki serwisowi medicot.pl

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

W związku z nadchodzącą ciszą wyborczą, możliwość komentowania artykułów na naszej stronie zostanie tymczasowo zablokowana.
Dziękujemy za zrozumienie i zachęcamy do powrotu do dyskusji po zakończeniu ciszy wyborczej.