Wiadomości z Pyskowic

Jak skutecznie szukać pracy w większych miastach?

  • Dodano: 2021-05-29 14:30

W życiu każdego człowieka przychodzi w pewnym momencie chwila zmiany pracy. Nie będziemy dzisiaj się zagłębiać w powody, w wyniku których ludzie podejmują takie decyzje, gdyż takie rozważania można prowadzić godzinami. Skupimy się zaś na samym zagadnieniu poszukiwania nowej formy zarobku. W obecnych czasach, w których pierwsze skrzypce w praktycznie każdej dziedzinie życia gra technologia, cały proces jest o wiele łatwiejszy niż dawniej. Jak jednak robić to skutecznie?

Szukanie pracy przez Internet – wygodne, szybkie i łatwe

Pierwszym miejscem, gdzie większość z nas uda się w poszukiwaniu nowego miejsca zatrudnienia, niewątpliwie jest Internet. Choć nie można do końca powiedzieć, iż czas wywieszonych w oknach karteczek z napisem „Szukam pracownika” już całkowicie przeminął, zdecydowana większość rekrutacji przeniosła się do przestrzeni wirtualnej. To właśnie tutaj najłatwiej i najwygodniej jest teraz szukać pracy, a jest na to wiele sposobów. Najwygodniejszym są chyba jednak portale z ogłoszeniami. Najlepiej sprawdzić parę z nich, gdyż na każdym z nich oferta może się różnić. Jest to aktualnie najpopularniejsza platforma, na której pracodawcy oferują swoje stanowiska. Szybka możliwość sortowania według kategorii, rodzaju umowy, czasu pracy, doświadczenia czy zarobków sprawia, że znalezienie interesującego nas ogłoszenia nie należy do zadań najtrudniejszych. Bardzo uproszczony jest również proces składania dokumentów. Na największych portalach, które wyposażone są w odpowiednie programy, w ciągu dosłownie paru minut możemy wysłać swoje CV i dodatkowe dokumenty do konkretnych firm. Niektóre portale oferują również możliwość stworzenia własnego konta i upublicznienie go. Dzięki temu to praca jest w stanie znaleźć ciebie, a nie na odwrót!

Roznoszenie CV nadal jest popularne

Choć większość procesu rekrutacyjnego można aktualnie przeprowadzić w Internecie, wiele osób nadal decyduje się na fizyczne załatwianie formalności. Wydrukowanie kilku kartek z CV nie jest drogą sprawą. Niektóre firmy o wiele mocniej cenią osoby, które dostarczają swoje dokumenty własnoręczne. Może to podświadomie wskazywać na większą chęć otrzymania tego konkretnego stanowiska. Dodatkowo starsze osoby, które niekonieczne umieją i chcą uczestniczyć w życiu cyfrowym mogą ogłaszać poszukiwania pracowników bez publikacji w Internecie. Jeżeli idąc przez ulicę zobaczysz w jakimś lokalu informację o wolnym miejscu, nie nastawiaj się na to, że znajdziesz tę samą ofertę w Internecie. Najlepiej jest wtedy wydrukować swoje CV i list motywacyjny, o ile jest on potrzebny na to konkretne stanowisko, po czym własnoręcznie zanieść papiery do lokalu.
 

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.