Wiadomości z Pyskowic

Jak wygląda produkcja filmów reklamowych?

  • Dodano: 2020-02-27 08:30, aktualizacja: 2020-02-27 08:39

Filmy reklamowe udostępniane na kanałach YouTube, profilach na Facebooku, stronach firmowych albo w telewizji to znakomity sposób promocji marki i jej produktów czy usług. Wideo w przeciwieństwie do innych narzędzi marketingowych angażuje wzrok i słuch, zarazem silnie oddziałując na emocje i przekazując komunikat w atrakcyjnej formie. Co trzeba wiedzieć o procesie realizacji filmów reklamowych?

Badania, analizy i ustalanie celu

Aby film reklamowy okazał się maksymalnie skuteczny, jego produkcja nie może być chaotyczna i nieprzemyślana. Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań, należy odpowiednio się do nich przygotować. Planowanie warto zacząć od dokładnego określenia adresatów przekazu. Filmy reklamowe są komunikatami, a produkty czy usługi marki kieruje się do określonej grupy docelowej. W klipie należy więc zwracać się do konkretnego odbiorcy. Wiedząc, do kogo mają być skierowane filmy, można przystąpić do wyboru formy i zastanowić się nad treścią. Gotowe pomysły warto spisać i stworzyć z nich scenariusz. To ważne narzędzie pomagające zdyscyplinować pracę.

Inaczej wyglądają reklamy przeznaczone dla młodzieży, a inaczej dla seniorów. Nie chodzi wyłącznie o samą tematykę, ale i o ogólną koncepcję, muzykę, dobór barw, dynamikę i inne drobne elementy. Filmy reklamowe precyzyjnie skierowane do grupy docelowej można zamówić na stronie https://flipside.pl/filmy-reklamowe/. Studio podejdzie do procesu realizacji kompleksowo, zajmując się każdym jej etapem. Tworząc filmy reklamowe, specjaliści obsługują Wrocław, Poznań i inne miejsca w Polsce. Produkują spoty spełniające założone cele biznesowe i wizerunkowe, korzystając z nowoczesnego sprzętu i nabytego doświadczenia.

Jak określić budżet?

Przy planowaniu wydatków na produkcję filmów reklamowych trzeba wziąć pod uwagę całą zamierzoną kampanię, a nie tylko samą realizację wideo. Oprócz stworzenia spotu należy opłacić również jego rozpowszechnianie i promowanie. Jeżeli nie ma się doświadczenia w planowaniu budżetu na produkcję i dystrybucję wideo, najlepiej zapoznać się z cennikami przedstawianymi przez różne studia. Wówczas uda się wybrać najodpowiedniejsze rozwiązanie. W przypadku dziedziny, jaką jest produkcja filmów reklamowych, na całkowity koszt zlecenia składa się wiele elementów. Warto zapytać konkretnych realizatorów o ceny poszczególnych działań.

Produkcja filmów reklamowych w trzech etapach

Realizację spotów rozpoczyna się od preprodukcji, czyli opracowania harmonogramu prac, call sheetu (harmonogram działań na planie) i shootingboardów (rozrysowania ujęć). W tym etapie kompletuje się ekipę realizacyjną oraz przeprowadza casting. W preprodukcji wybiera się też lokację oraz środki techniczne. Następnym etapem jest właściwa produkcja, czyli zdjęcia do filmu reklamowego. Na koniec następuje postprodukcja. Obejmuje ona wszelkie czynności, którym poddaje się zarejestrowany materiał, aby uzyskać finalny spot, m.in. montaż i postsynchrony.

Produkcja filmów reklamowych wymaga odpowiedniej organizacji pracy oraz dokładnego planowania. Zakłada ścisłą współpracę między klientem a studiem zaangażowanym w realizację. Dzięki odpowiedniemu podejściu do produkcji spotu można osiągnąć zamierzone efekty i spopularyzować markę za sprawą atrakcyjnej reklamy, która na długo zapada w pamięć.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Pyskowice.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.