Wiadomości z Pyskowic

Czy warto pozycjonować stronę małej firmy?

  • Dodano: 2022-08-29 14:00

Prowadzisz małą firmę i zastanawiasz się, czy warto ją pozycjonować? Być może wychodzisz z założenia, że i tak nie wygrasz z dużymi konkurentami, którzy prowadzą zaawansowane działania marketingowe w sieci. Pozycjonowanie może jednak przybierać wiele różnych form i być dopasowane do Twoich potrzeb i możliwości finansowych. Nie warto więc z niego rezygnować. Sprawdź, dlaczego.

Pozycjonowanie – dlaczego warto?

Obecnie większość osób szuka produktów i usług w sieci. Nawet jeśli działasz stacjonarnie, warto dać się odnaleźć klientom, którzy potrzebują usług fryzjera, pomocy mechanika czy sklepiku ze zdrową żywnością w swojej najbliższej okolicy. Pozycjonowanie nie jest zatem zarezerwowane wyłącznie dla sklepów internetowych czy dużych korporacji. Może na nim skorzystać absolutnie każdy.

Weź pod uwagę, że widoczność w sieci przekłada się na wysokość sprzedaży. Jeśli klienci nie będą wiedzieli o Twoim istnieniu, nie będą mieli nawet szansy, by zapoznać się z Twoją ofertą. Nie warto więc ograniczać sobie możliwości, które daje Internet.

Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu możesz:

  • docierać do klientów z najbliższej okolicy,
  • ułatwić im znalezienie Twojej siedziby lub skontaktowanie się z Tobą,
  • być o krok przed konkurencją,
  • budować swój profesjonalny wizerunek,
  • dzielić się z odbiorcami wartościowymi treściami,
  • zwiększyć sprzedaż.

Choć oczywiście ostatni punkt jest podstawowym celem pozycjonowania, to wszystkie, które go poprzedzają, pomagają go osiągnąć. Jednym słowem, widoczność w sieci oznacza wyższe zyski twojej firmy, dlatego warto o nią zadbać.

Pozycjonowanie dla małej firmy – jak to robić?

Małe firmy zwykle nie chcą przeznaczać na marketing internetowy zbyt dużych nakładów finansowych, szczególnie jeśli działają lokalnie i stacjonarnie. Nie warto jednak całkowicie rezygnować z zadbania o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Nie musisz wydawać fortuny na kampanie reklamowe, by uzyskać oczekiwany efekt. Zadbaj o to, by na Twojej stronie znalazły się wartościowe treści nasycone frazami kluczowymi, stwórz wizytówkę Google Moja Firma i pamiętaj o pozycjonowaniu się na lokalizację.

Te działania, które nie są drogie (a wręcz mogą być bezpłatne), zwiększą widoczność Twojej firmy. Jeśli nie wiesz, jak je przeprowadzić, skorzystaj z pomocy fachowców. Nie musisz zlecać kompleksowych działań w Twojej witrynie, jeśli uważasz, że ich nie potrzebujesz. Możesz natomiast umówić się na konsultację SEO, podczas której specjalista wyjaśni Ci, na jakie aspekty warto zwrócić uwagę i jakie działania sprawdzą się w Twoim przypadku.

Pamiętaj, że pozycjonowanie może przybierać wiele różnych form i każda firma może znaleźć swój sposób na pozyskanie nowych klientów. Nie warto zatem obawiać się działań w Internecie, ponieważ nie zawsze muszą się one wiązać z dużymi wydatkami czy koniecznością żmudnej analizy wyników.

Pierwszą zasadą pozycjonowania dla małych firm powinno być to, aby dać się zobaczyć. Dzięki temu możesz stopniowo wprowadzać kolejne działania, jeśli będziesz miał taką potrzebę.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Pyskowice.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.