Wiadomości z Pyskowic

Czy reklama w Google się opłaca?

  • Dodano: 2022-09-12 13:15

Miliardy użytkowników na całym świecie korzysta z wyszukiwarki każdego dnia. To właśnie tą drogą większość internautów pozyskuje informacje o produktach, usługach czy firmach oraz znajduje artykuły na każdy temat. Wystarczy wpisać odpowiednie zapytanie. Nic więc dziwnego, że właścicielom stron internetowych zależy, aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Istnieje wiele sposobów, aby poprawić widoczność w sieci, ale tylko jeden zapewnia tak szybkie efekty – a są nim kampanie płatne. Sprawdź, czy reklama w Google się opłaca i poznaj jej najważniejsze zalety oraz wady. 

Skuteczna kampania w wyszukiwarce, czyli jak działa reklama w Google? 

Chcesz dotrzeć ze swoją ofertą do nowych klientów w Internecie? W takim razie musisz zainwestować w coś więcej niż tylko strona WWW czy e-sklep. Na szczęście istnieje wiele kanałów promocji, które pomogą Ci rozpowszechnić wiedzę o prowadzonej działalności. Jedną z nich jest Google Ads. Jak widzisz, wyszukiwarka poza dostarczaniem odpowiedzi na zapytania, zapewnia również narzędzia, dzięki którym możesz rozwinąć swój biznes. 

Reklama w Google to w porównaniu z innymi rozwiązaniami bezkonkurencyjny kanał promocji pod względem zasięgu oraz liczby dostępnych funkcjonalności i formatów reklamowych. Znany również pod wcześniejszą nazwą Google AdWords system reklamowy umożliwia planowanie, uruchamianie i udostępnianie płatnych treści w Internecie. 

Tego typu kampanie pozwalają w szybki sposób dotrzeć zarówno do nowych, jak i obecnych klientów. Reklamy tekstowe, banerowe czy produktowe mogą wyświetlać się w różnych miejscach Internetu – od wyników wyszukiwania, przez witryny partnerskie (sieć GDN, czyli Google Display Network), po pocztę Gmail oraz platformę YouTube.  

Chcesz postawić na reklamę w Google? Decydując się na tego typu promocję, musisz wskazać miejsce, w którym kampania będzie widoczna oraz określić jej harmonogram, cel, zasięg i budżet. W kwestii finansów musisz pamiętać, że kampanie w wyszukiwarce są rozliczane zwykle w systemie PPC (Pay Per Click). Oznacza to, że opłata zostaje pobrana tylko, gdy użytkownik kliknie w płatną treść – płacisz więc za fizyczne wejścia na firmową stronę WWW. 

  

Reklamy w wyszukiwarce – czy to się opłaca? Zalety Google Ads

Przedstawiliśmy już sporo informacji na temat płatnych reklam w Internecie. Z pewnością chcesz się teraz dowiedzieć, czy warto korzystać z Google Ads. Musisz więc wiedzieć, że jest to jedno z rozwiązań o najwyższej skuteczności. W taką formę promocji inwestują zwykle przedsiębiorcy, którym zależy na szybkich efektach i dysponują odpowiednim do tego budżetem.   

Nic więc dziwnego, że firmy na całym świecie korzystają ze sprawdzonego systemu reklamowego i realizują dzięki niemu swoje cele biznesowe. Kampania Google Ads nie u każdego może sprawdzić się jednak tak samo skutecznie. Zasadne staje się więc pytanie, czy reklama w wyszukiwarce się opłaca. Oto kilka kluczowych dowodów na to, że zdecydowanie tak.

1. Obecność wielu formatów reklamowych
Jedną z przewag Google Ads nad innymi rodzajami płatnych treści może być ich elastyczność. Aby zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania, można wykorzystać różne formaty reklam, które należy dopasować do potrzeb swojego biznesu. Może to być np. promocja w różnych serwisach i portalach partnerskich wyszukiwarki, klasyczne banery, remarketing czy kampania produktowa.  

2. Możliwość modyfikacji reklamy w Google
Poza ogromną różnorodnością dostępnych formatów reklamowych warto również docenić fakt, że przygotowane kampanie można w każdym momencie zmienić – i to bez ponoszenia dużych strat. To szczególnie ważne, w przypadku, gdy przygotowana kreacja reklamy się nie sprawdza. Co więcej, system Google Ads umożliwia rezygnację z prowadzenia kampanii, nawet w czasie jej trwania. 

Testowanie różnych strategii znacznie wpływa na opłacalność Google Ads, ponieważ możesz w ten sposób maksymalizować zyski z reklamy. Inaczej niż w przypadku pozycjonowania, możesz w tym przypadku swobodnie dobierać rozwiązania (słowa kluczowe czy formaty) oraz tak optymalizować kampanię, aby obniżyć jej rzeczywisty koszt.  

3. Łatwe mierzenie wyników kampanii 
Jeśli wciąż zastanawiasz się, czy reklama płatna się opłaca, to możliwość dokładnego śledzenia wyników prowadzonej kampanii powinna Cię przekonać. Na swoim koncie Google Ads możesz sprawdzić najważniejsze statystyki dotyczące skuteczności np. koszt jednego kliknięcia (CPC), współczynnik klikalności czy liczbę konwersji, czyli oczekiwanych działań ze strony odbiorcy np. zakup w e-sklepie.    

Dzięki wspomnianym wskaźnikom sprawdzisz rezultaty płatnej reklamy oraz dowiesz się, czy wyznaczone przez Ciebie cele kampanii zostały zrealizowane. Jeszcze więcej kluczowych danych możesz uzyskać, jeśli połączysz swoje konto reklamowe z narzędziem Google Analytics. 

4. Niemal nieograniczony zasięg kampanii 
Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że strona internetowa to za mało, aby odnieść sukces w sieci. Dlaczego jednak warto ją wesprzeć promocją w wyszukiwarce? Otóż to właśnie w Google użytkownicy poszukują produktów, usług, porad i rekomendacji. Dzięki inwestycji w kampanie płatne możesz dotrzeć do licznej grupy odbiorców, którą zapewnia ogromny zasięg reklam.  

W końcu, jak już wspomnieliśmy, dzięki Google Ads treści sponsorowane wyświetlają się użytkownikom w wynikach wyszukiwania oraz w sieci reklamowej, tj. Gmail, YouTube, Google Finance czy na stronach partnerskich. Twoje kampanie będą więc dobrze widoczne dla potencjalnych klientów. 

5. Efektywne targetowanie
Jedną z niewątpliwych zalet Google Ads okazuje się możliwość dostosowania reklamy do potencjalnego odbiorcy. Jest to tzw. targetowanie, które pozwala docierać z przekazem do wybranych użytkowników sieci, a nie do ogółu internautów. Grupę docelową można w tym przypadku określić poprzez takie kryteria jak np. lokalizacja, czynniki demograficzne czy zainteresowania. 

Musisz pamiętać, że im bardziej precyzyjnie określona grupa odbiorców, tym większa szansa na skuteczną reklamę. Co więcej, poza identyfikacją potencjalnych klientów musisz jeszcze dopasować do grupy docelowej przekaz reklamowy czy środki perswazji. To od Twojej wiedzy i doświadczenia zależy, czy reklama w Google okaże się opłacalna. 

6. Przejrzystość kosztów 
W przypadku Google Ads, bez względu na to, ile zainwestujesz, to odpowiednio zoptymalizowana kampania będzie przynosić zyski. To Ty dobierasz budżet do konkurencyjności branży, dlatego też wydatki zależą wyłącznie od zasięgu, skali i specyfiki Twojego biznesu. Co więcej, płatnych reklam w wyszukiwarce nie dotyczy suma minimalna. 
Tak więc w systemie reklamowym wyszukiwarki możesz kontrolować wydatki (określając budżet dzienny), a płatności następują tylko w przypadku rzeczywistego kliknięcia w płatną treść przez użytkownika.  

Reklamy w Google – podsumowanie. Co zyskasz, wybierając WeNet?

Wiesz już, że płatne kampanie w wyszukiwarce zapewniają wiele możliwości dla Twojego biznesu. Nie powinno dziwić Cię, że reklama w Google się opłaca, ponieważ dzięki niej możesz:

  • pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe, 
  • wesprzeć prowadzone działania marketingowe oraz kampanie promocyjne, 
  • zwiększyć widoczność przedsiębiorstwa w popularnych serwisach np. na YouTube,  
  • uzyskać szybkie rezultaty, zbudować rozpoznawalność i świadomość marki w sieci, 
  • dotrzeć do użytkowników zainteresowanych ofertą w relatywnie krótkim czasie, 
  • zachować pełną kontrolę nad budżetem reklamowym i wydatkami na promocję, 
  • otrzymać przydatne statystyki oraz dokładnie poznać rynek i konkurencję.  

Brak wymienionych efektów może wynikać z nieprawidłowej konfiguracji kampanii. Chcesz tego uniknąć? W takim razie zaufaj specjalistom i powierz opiekę nad reklamą w Google marce WeNet. Doradcy internetowi pokażą Twoją firmę klientom, którzy właśnie w tej chwili szukają Twoich produktów i usług. 

Dlaczego warto skorzystać z oferty WeNet? Przede wszystkim dlatego, że marka ma status Google Partner Premium, który świadczy o doświadczeniu, jakości obsługi oraz najwyższej skuteczności prowadzonych kampanii reklamowych. Specjaliści zapewniają również szereg narzędzi – od linków sponsorowanych, przez kampanie: produktowe, video, lokalne, promujące aplikacje czy w sieci reklamowej wyszukiwarki.    

Doradcy internetowi gwarantują również:

  • doświadczenie, wiedzę i certyfikowane wsparcie, 
  • elastyczny model płatności oraz kontrolę budżetu, 
  • wzrost liczby wizyt na stronie internetowej firmy, 
  • realizację wielu celów reklamowych marki,  
  • obsługę i wsparcie na najwyższym poziomie.  

Aby zapoznać się ze szczegółami dotyczącymi oferty, wejdź na stronę WeNet.pl. Możesz zamówić również darmową konsultację, aby uzyskać odpowiedź na wszystkie pytania oraz bezpłatną wycenę. Doradcy internetowi wiedzą, jak zrealizować cele Twojej firmy i potrafią w pełni wykorzystać potencjał reklamy w Google. Sprawdź już teraz, co możesz zyskać. 

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Pyskowice.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.